Volution wint Microsoft Educatie Partnership Award!

Op donderdag 5 november jl. was Volution uitgenodigd voor de feestelijke Microsoft Educatie Partnership Awards 2015 in het Conservatorium in Amsterdam. We zijn in twee van de vijf categorieën in de prijzen gevallen.

Microsoft wil met de uitreiking waardering uitspreken voor Nederlandse partners die het afgelopen jaar bijzondere en innovatieve oplossingen op het gebied van onderwijs hebben ontwikkeld op basis van Microsoft-technologie. Dit jaar stond de uitreiking in het teken van samenwerking en elkaar versterken. Volution won de eerste prijs in de categorie ‘Leeropbrengst’ samen met Tumult. Vanaf schooljaar 2016/2017 wordt loopbaanoriëntatie en -begeleiding (LOB) een verplicht onderdeel binnen het vmbo. Leerlingen moeten hun loopbaan vorm gaan geven via loopbaancompetenties en dit vastleggen in een gepersonaliseerd portfolio, ofwel LOB-dossier. Om scholen hierbij te helpen, hebben Volution en Tumult in samenwerking met een aantal middelbare scholen een digitaal LOB-dossier ontwikkeld. Dit middel ondersteunt leerlingen bij het nemen van eigen verantwoordelijkheid over het leerproces en het inzichtelijk krijgen van competenties en talenten, zodat zij goed worden voorbereid op de arbeidsmarkt of een vervolgopleiding.

LOB dossier plaatje

Volution won de tweede prijs in de categorie ‘Onderwijzen’ samen met de vooruitstrevende onderwijsinstelling ’t Ravelijn in Steenbergen. Vanaf dit nieuwe schooljaar werkt de school succesvol met een digitaal onderwijsplatform. ’t Ravelijn zocht al een tijd naar een manier om leertaken, digitale methoden en onderwijsapplicaties met elkaar te verbinden en beter beschikbaar te maken voor leerlingen, docenten en ouders. Vanaf heden kunnen zij eenvoudig inloggen via een tablet of pc en krijgen zij toegang tot een gepersonaliseerd onderwijsplatform waar overzichtelijk lesinformatie, leertaken, onderwijsvoortgang en lesmateriaal worden weergegeven. Grote voordelen van deze omgeving is dat naast het inzichtelijk brengen van de voortgang van elke leerling, de werkdruk van docenten wordt verlaagd en dat het aanzienlijke tijdsbesparing oplevert.